Pagina's

woensdag 30 juli 2014

Home-made pesto

Er gaat niks boven zelfgemaakte pesto. Op brood, in de pasta, door een salade.. Er zit zoveel meer smaak aan als pesto uit een potje. Probeer het eens zou ik zeggen, het is makkelijker dan je denkt! De meeste mensen gebruiken basilicum wanneer ze pesto maken. Ik maak pesto meestal van de kruiden die ik toevallig heb staan. Dat geldt ook voor de noten die ik gebruik. Ik gebruik graag walnoten voor de pesto, maar je kunt net zo goed cashewnoten, hazelnoten, macadamia noten, paranoten of pijnboompitjes gebruiken. 


Dit heb je nodig..

  • een teentje knoflook
  • een grote hand verse kruidenblaadjes (basilicum, peterselie, koriander..)
  • een hand walnoten
  • 100 ml olijfolie
  • peper & zout naar smaak

Zo maak je hem..
Bak de walnoten even kort in een koekenpan zonder olie.  Mix alle ingrediënten vervolgens door elkaar. Ik gebruik hier meestal de staafmixer voor, maar je kunt natuurlijk ook een vijzel, keukenmachine of blender gebruiken om alles te mengen. Proef en voeg naar smaak nog wat peper en zout toe. Is de pesto te dik? Roer er dan nog wat olijfolie doorheen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten